Sinds 1 juli 2015 voert WoerdenSport in opdracht van de gemeente Woerden exploitatie en beheer van het Batensteinbad in Woerden uit.
Om het zwembad beter te kunnen exploiteren, ondergingen de buitenruimte en het horecagedeelte van het zwembad een metamorfose. Herinrichting van Batensteinbad maakt het geschikt en aantrekkelijk voor meerdere doelgroepen, zodat het zwembad inkomsten kan genereren om in ieder geval kostendekkend te functioneren.
Turnkey plan, van begin tot eind
Voor de inrichting van het horecagedeelte, een grote, hoge ruimte, vroeg het bestuur van Batensteinbad aan Nomax Project een eerste opzet te maken. Nomax Project werkte hierin samen met San Giorgi Interieurontwerp voor analyse en ontwerp. Samen kwamen ze tot een totaalplan, uitgaande van alle doelgroepen die van de ruimte gebruik maken. Ouders die naar de zwemles van hun kinderen kijken, verjaardagsfeestjes voor kinderen, groepen aquajoggers, die na afloop samen een kop koffie drinken, jongeren die nog een tijdje blijven loungen. Het plan bestond uit de totale verbouwing van de ruimte, inclusief renovatie van de bestaande bar, een nieuwe vloer, verschillende soorten meubilair per doelgroep voor zowel binnen als buiten. Kunstbomen maken om van de ruimte een prettige verblijfsplaats.
Creatieve oplossingen binnen budget
Uitgangspunt was een totaalplan waarin alles mogelijk was. Uiteraard had het Bestuur geen onbeperkt budget, dus was het voor Nomax Project de uitdaging om creatieve oplossingen te bedenken, waarbij de uitgangspunten van het plan overeind bleven. Het is gelukt om met behoud van alle functionaliteiten binnen het beschikbare budget een mooie sfeervolle ruimte te maken, die gebruikt wordt zoals bedacht en waarvan de exploitatie tot nu toe boven verwachting loopt.
Ook het tweede zwembad van WoerdenSport, Recreatiecentrum H2O in Harmelen, werd heringericht door Nomax Project.
Robert Lander van Woerden Sport over Nomax Project
”Iemand in ons Woerdense netwerk adviseerde Nomax project om de ruimtes rond de zwembaden met ons aan te pakken. Hij kwam met een gedetailleerd plan voor de verschillende doelgroepen en gebruikers. Met wat creatieve aanpassingen en oplossingen bleef het ook nog binnen ons budget. De uitvoering van de metamorfose liep uitstekend, Raymond luisterde, zat er kort op en hield ons op de hoogte. In het gebruik bracht het ons wat we hoopte. Een prima en fijne samenwerking dus.”